1. dr Maciej Białous "STORYTELLING. Opowiadanie lepszego świata"
Człowiek to "storytelling animal" - jedyne zwierzę, które umie opowiadać historie. Nie tylko potrafimy to robić, ale w pewnym sensie całe nasze wyobrażenia o świecie, o tym jak on funkcjonuje i jakie jest nasze w nim miejsce, opiera się na historiach, które sobie opowiadamy. Mity, legendy, ideologie mają wpływ na naszą teraźniejszość i przyszłość, nawet jeśli nie do końca zdajemy sobie z tego sprawę. Odłóżmy jednak na bok heroiczne opowieści. Tworzenie i opowiadanie historii może być również bardzo pożyteczne w codziennym życiu – sprawić, że będziemy się skuteczniej uczyć, lepiej pracować w zespole, być bardziej kreatywnymi.
Celem warsztatu jest pokazanie, poprzez kilka prostych ćwiczeń, w jaki sposób można wykorzystywać techniki storytellingu w życiu codziennym, przede wszystkim w kontekście pracy w małych grupach oraz rozwijania własnej kreatywności.
https://podlaskifestiwal.pl/imprezy/storytelling-opowiadanie-lepszego-swiata-2/
2. dr Ewa Dąbrowska-Prokopowska Warsztat „Kreatywne myślenie na co dzień”
Warsztat „Kreatywne myślenie na co dzień” to spotkanie, które pomoże uczestnikom pobudzić wyobraźnię i wprowadzić kreatywność do codziennego życia. Podczas tych 2 godzin będziemy intensywnie pracować nad rozwijaniem zdolności twórczego myślenia, które przydają się nie tylko w pracy. Skupimy się na znaczeniu kreatywności jako umiejętności miękkiej i stosowaniu jej na co dzień. Czekają nas 4 ćwiczenia, które będą pobudzać nasze głowy do kreatywnego myślenia. Szkolenie oparte jest na grywalizacji, więc czeka nas warsztat pełen różnych gier i zabaw. Podpowiedź: rozruszajcie palce, bo będziemy nie tylko rozmawiać, ale też pracować manualnie.
Warsztaty zorganizowane w ramach współpracy pomiędzy wydziałem Socjologii UwB a międzynarodową agencją Dentsu Creative oddział w Białymstoku.
https://podlaskifestiwal.pl/imprezy/warsztat-kreatywne-myslenie-na-co-dzien/
3. dr Ewa Dąbrowska-Prokopowska "Marka w mediach społecznościowych versus jej odbiorcy: budowanie wspólnego języka"
Warsztat „Marka w mediach społecznościowych versus jej odbiorcy: budowanie wspólnego języka” to praktyczne spotkanie dla wszystkich, którzy chcą lepiej zrozumieć, jak skutecznie komunikować się w mediach społecznościowych – zarówno jako marka, jak i prywatny użytkownik. Porozmawiamy o tym, jak tworzyć treści budujące zaangażowanie, jak dobierać odpowiedni język i jak reagować na potrzeby odbiorców w dynamicznym świecie social mediów.
Przyjrzymy się przykładom udanych kampanii, sprawdzimy, jak działają algorytmy popularnych platform i jak można je wykorzystać do budowania relacji z obserwatorami. Uczestnicy poznają proste strategie, które pomogą wyróżnić się w sieci i lepiej zrozumieć, jak tworzyć treści odpowiadające na oczekiwania odbiorców.
Warsztat to solidna dawka inspiracji, praktycznej wiedzy i narzędzi, które będzie można od razu zastosować na własnych profilach.
Warsztaty zorganizowane w ramach współpracy pomiędzy wydziałem Socjologii UwB a międzynarodową agencją Dentsu Creative oddział w Białymstoku.
https://podlaskifestiwal.pl/imprezy/marka-w-mediach-spolecznosciowych-versus-jej-odbiorcy-budowanie-wspolnego-jezyka/
4. dr Jakub Barszczewski "Czy dobre życie można zaprojektować? Co może wyniknąć ze spotkania socjologii i designu?"
Design stał się w ostatnich dekadach przedmiotem zainteresowania socjologii nie tylko jako społecznie konstruowana aktywność twórcza, lecz przede wszystkim narzędzie zmiany świata. Badacze pytają tutaj o możliwość stymulowania głębokich zmian społecznych, splatając ze sobą dorobek socjologii i designu. Nie chodzi im jednak o odgórne mechanizmy społecznej inżynierii i upowszechniania określonego wzorca „lepszego świata”, lecz refleksję nad samym pytaniem „po co projektować?”. Szczególnym obszarem ich zainteresowania jest problem dobrego życia, który nie sprowadza się do materialnego dobrobytu czy określonych wyznaczników postępu (np. technicznego). Socjologowie zwracają uwagę na kluczową rolę, jaką ma do odegrania projektowanie w konfrontacji z globalnymi kryzysami współczesności (np. państwa, gospodarki, klimatu). Nie ogranicza się ona po prostu do przygotowania się na katastrofę, lecz wymaga aktywnego wynajdywania nowatorskich form splatania ludzi, przedmiotów i otoczenia naturalnego na rzecz szeroko pojmowanego dobrego życia. W ten sposób spotkanie socjologii i designu pogłębia ich utopijny wymiar, w ramach którego tworzenie warunków dla jednostkowego dobrostanu łączy się z urzeczywistnianiem radykalnie lepszego świata.
https://podlaskifestiwal.pl/imprezy/czy-dobre-zycie-mozna-zaprojektowac-co-moze-wyniknac-ze-spotkania-socjologii-i-designu/
5. dr Ewelina Sadanowicz "Badania nad podlaskimi szeptuchami. Perspektywa etnologii i socjologii"
Zwracanie się o pomoc do podlaskich ludowych uzdrowicieli jest wciąż powszechne – nie tylko wśród mieszkańców Podlasia, ale także przyjezdnych z całej Polski. Szeptuchami nazywane są osoby, najczęściej starsze kobiety, które za pomocą tradycyjnych metod diagnozują i leczą choroby, zdejmują klątwy i uroki, a nawet rozwiązują sąsiedzkie oraz miłosne problemy.
Podczas wykładu wspólnie przyjrzymy się, jakie dolegliwości leczy szeptucha, jak nazywane są ludowe choroby oraz do czego służą świece, ikony i zawiniątka z solą lub chlebem. Dowiemy się, z jakimi problemami udaje się do szeptuchy, a które można rozwiązać samodzielnie.
Szeptuchy nie stanowią odosobnionego, izolowanego kulturowo zjawiska niezrozumiałego dla społeczności, w której funkcjonują. Są integralną częścią systemu wierzeń, zachowań i postaw, zakorzenionego zarówno w chrześcijaństwie, jak i w przedchrześcijańskich tradycjach. Ich praktyki, choć często owiane tajemnicą, są żywym świadectwem dawnych metod leczenia i radzenia sobie z problemami codziennego życia. Dzięki nim wciąż możemy dostrzec, jak głęboko zakorzeniona w kulturze ludowej jest potrzeba poszukiwania pomocy poza konwencjonalną medycyną.
https://podlaskifestiwal.pl/imprezy/badania-nad-podlaskimi-szeptuchami-perspektywa-etnologii-i-socjologii/
W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych. Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej. Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności Uniwersytetu w Białymstoku. Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.